Thursday 21 October 2010

"RINDU SGT"...hanya itu yg mampu diucapkan...


Perasaan itu datang lg.....
Perasaan rindu yang teramat sgt...

Sy rindu mak saya....
Sy rindu sgt2 dengan mak saya….
Hanya tu yg mampu saya ucapkan…
Setiap hari perasaan rindu tu datang…..
Ketika tu juga, air mata saya jth kerana rindukan mak saya….
Sy nk mak sy…


Sy belum puas....
Sy belum puas hidup dengan mak saya….
Sy belum puas cium mak saya..
Sy belum puas peluk mak saya….
Sy belum sempat balas sgala jasa mak saya ….
Sy belum puas panggil dia ‘mak’ dalam hidup sy…
Syg saya terhadap mak saya belum banyak….
Mak saya dh tinggalkan saya….
Dah 8 tahun mak saya tinggalkan saya….
Knp org yg sgt saya sayang tinggalkan saya….???

Tiada siapa pun dapat gantikan mak saya….
Hanya dia mak saya satu-satunya di dunia ni….

“Ya Allah, aku terima qada’ dan qadarMu dengan ikhlas dan redha…
Berilah kehidupan yang terbaik untk ibuku di sana….”

“mak..idah syg sgt dgn mak..idah rndu sgt..idah nk peluk mak lg..nak cium mak lg…nk sayang mak bnyk2…idah nk mak idah yg dulu…yang baik,yg hebat, yg sabar, yg sayang sgt kt anak2 nya, yg tabah, yg kuat, yg sangat2 baik….idah rindu sgt dgn mak…rindu sgt..”

Semoga sy menjadi anak yg solehah, yg sentiasa mendoakannya agar sentiasa tenang, aman dan bahagia di sana…dijauhkan dari segala siksa kubur dan api neraka….InsyaAllah…

Al-Fatihah untuk mak saya yg sgt saya sayang…. 
Al-Marhumah Hjh Rusinah Bt Japri


...rindu sgt senyuman ini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...