Tuesday 25 December 2012

Aiskrim Oreo

Salam..
 
25 Dis 2012.. Merry Krismas utk sesapa yg menyambut.. andai aku di Sabah, mayb aku rasa suasana org2 sana sambut Krismas kan... hehehe.. tp aku lebih sygkan org2 Johor.. hhehehe
 
So, di hari cuti yg indah dgn suasana yg mendung tanpa menandakan nak hujan, aku n kakak aku pun secara menyambil nye membuat aiskrim oreo.. masuk ni entah dh bape kali kakak aku wt.. untuk aku, baru masuk kali yg ke-2 aku wt aiskrim sendiri.. n dua2 cara adalah berbeza ramuannya...
 
Tapi yg paling sedap aiskrim oreo ni..bahan2 dh ade.. so buat je lah..bahan2 nya pun simple n mudah nak wt.. just perlukan biskut oreo dlm 7-8 keping...susu dutch lady coklat or strawbery ikut kesukaan n coffemate..simple jer kan....
 
Cara nak wt dia cuma sukat susu n coffemate sama banyak.. contohnya 2 cwn susu n 2 cwn coffemate.. then blander slma 3 minit..masuk kan biskut oreo dlm 3-4 kpg n blend lg..agak dh smooth ( kalau xhalus pun xpe biskutnya..lg sodapp)..masukkan dlm bekas n simpan dlm peti ais bahagian beku...d yg kata kalau nak gebu lagi, dlm 2 jam slps masukkn dlm peti ais kali pertama tu, kuarkan semula n blnder lagi dlm 1-2 minit..dh siap masukkan dlm bekas, pecah2 kn pulak biskut oreo ikut suka atas aiskrim yg siap blen kali ke-2 tu... siap lah aiskrimnya.. tapi lum blh dimakan..masukkn lagi dlm peti ais...agak2 dh beku sikit t, boleh la makan.. ehheheh
 
Rasa aiskrim ni pasti xmengecewakan lah...klau satu lgi cara guna susu cair, roti n ovelatte...buatnya pun simple jer..lenkali la citer pulak pasal tu k..hehehe.. mendung2 ni best gak layan aiskrim oreo kan..hehehe
 
 
 
Ini hasil tangan aku n kakak aku tgahari td...hehehehe
Tunggu utk dimakan jer...nyumm nyumm
 
Hasil slps kali ke-2 di blender...
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...