Friday 8 March 2013

Mama

Salam Jumaat yg penuh barakah..

Alhamdulillah, masih diberi nikmat utk terus bernafas di bumiNYA...Menyepi diri seketika walaupun dlm hati ni, bnyk luahan utk diperdengarkan..Aku masih ada, cuma mood utk mencoret sesuatu di blog ni kdg timbul kdg lenyap...last2..termenung jd pilihan...

Harini, 13 hari sudah pemergian "mama"..Bakal ibu mertuaku...Kehilangan yg tidak dijangka secepat ini... Aku rasakan, sempat lagi utk aku menumpang kasih seorg ibu ..tapi ALLAH lebih sygkan mama.. Syukur, aku dapat menatap saat2 akhirnya hingga kenafas yg terakhir dan ke liang lahadnya.

Baru aku tau betapa hiba, sedih n sakitnya bila kehilangan insan yg tiada gantinya ini utk selamanya di depan mata.. Walaupun xdpt menatap saat2 akhir bonda yg melahirkan aku, tapi perasaan itu dapat aku rasakan waktu aku kehilangan mama...

MAMA...maafkan idah kerana xsempat berbakti utk mama, xdpt tunaikan hjt terakhir mama.. Kita hanya mampu merancang, tapi perancangan ALLAH itu ada hikmah disebaliknya yg kita xtahu... InsyaALLAH, slgi hayat dikandung badan, idah akan tunaikan janji idah pada mama wpun mama xdapat nak melihat atau merasakannya..Idah sygkan mama...Moga mama aman, bahagia di sana..Aminn


AL-FATIHAH buat mama Zaliha bt Mohamad..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...