Monday 5 November 2012

Oh Ammar

Salam semua..

Alhamdulillah, kesihatan kian pulih sedikit wpun dtg pulak penyakit baru iaitu semput...Memg lazim aku cmtu..bila dh demam, mst selsema n berlanjutan dgn semput...huhuhu..bertahan n perlu terus bertahan... Harini jgk aku jd supir, amik anak2 sedara aku balik dr sekolah...syukur xhujan..ptg jer gerimis...Moga Tuhan terus memudahkan urusanku...

Second time utk aku menguruskan baby...bukn baby tua, tp btl2 baby yg berusia baru 1 minggu 2 hari...My new nephew yg ke-46...Mohd Nur Ammar Fathi..wpun nama ni xtercatat lg pun kt surat beranak tp nama ni dh diperkenan oleh si umi, walid n abg2 dia..tp, blh plak nenek dia xbg hilgkan Adha..suh letak Muhd Nur Ammar Adha.. kononnya nak memperingati kelahirannya di bulan mulia tu...keluar pulak dr tingkap coz dia ni nak dudk dlm perut lama2...pe pasal ntah....mmg bnyk kisah lah si Ammar ni...anyway, kita tunggu jer lusa..nama apa yg bakal dipilih kelak..heheheh

Then, disebabkan Ammar ni kuar dr tingkap, so umi dia ni xblh la nk gerak2 aktif sgt cm org beranak normal...so, urusan mandi pe sume dibuat oleh si walidnya.. disebabkan aku tgh jd penganggur sekarang, waktu petang aku akan ke rumh kaka aku ni utk tolong urus si Ammar ni...

Nak dijadikan cerita, time aku uruskan dia td, blh pulak dia pancutkan aku dgn pnh bergaya... Aduhai... ingt dulu time si faris, aku pernah gak kene pancutkan time salinkan nappy dia.. ni giliran si Ammar pulak...adoiii.. dh kene pancutkan tu, blh pulak tgh bersihkan beri2 dia, dia kentutkan pulak..amboi... pakal lah comel, kalau x, mau kene cubit2 pipi tu..hehhehe...

Anyway, bila tgk akak aku yg kesakitan tn bnyk ujian sepanjang mengandungkan n melahirkan si Ammar, keseronokkan dpt anak tu mcm melenyapkan sgl2 nya.. tetiba aku pun rasa betapa bestnya kalau ada anak nnt kan.. hehehhe...menguruskan si Ammar td bri rekod baru utk aku dlm sejarah uruskan baby..bby yg masih usia baru seminggu lebih tu.. kalau xde pengalaman, mayb aku pun takut2 nak mandikan n pegang dia td.. rasa cm kecik bnor lah..takut nk pegang.. ehhehe.. 

Buat Ammar.. mga jd anak yg soleh utk umi n walid yer...n mga cepat sembuh dr sakit kuning tu...

Ammar Fathi after kuar perut
sblm insiden kene pancut..asyik tido jerrr
Ammar bersiram
Baru celik...mendelik matanya...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...