Saturday 31 October 2015

Cerita 2015 -Bhgn 4 - Detik Indah

Salam...sampai dh entry bhgn ke-4 2015...

entry yg penuh bermakna utk aku...bnnyk yg hepi dr yg sdh..yg sedih kita xpyh citer sgt...citer yg best2 jer..hehehhe

1# Hari Guru..

Bln 5, xde pe yg menarik melainkan sibuk dg midyear exam, wat soalan,menanda kertas, jumpa mak bapak budak n hari guru...tulah lumrah kehidupan seorg guru...memang xblh nak lari... terima jelah...mga bakti ku ini diingati n dihargai..hehehe

hari guru ni, ngajor sek men, xbrape bnyak dpt hadiah..bnding bebudak sek rndh...tp, bukan tu yg diharapkan pun...cuma terharu de budak yg dtg wish, wt kad ucapan sndri, dh hbs ari guru pun dtg bwk hadiah utk ckgu..ape2 pun, tq semua anak2 muridku...

hadiah hari guru dr murid2 ku...
2# Jenjalan Kelantan
Bulan 6, bulan cuti sek yg panjang..so, cuti kali ni g berjimba2 ke kelantan sempena pertunangan abg aku...sejak belajar kt terengganu, bape kali jer jejak kelantan..kali ni g memg berjalan sakan lah, wpun xsemua tempt g...tempat femes2 jer g n yg sempat dijejaki., Wakaf Che Yeh, Rantau pnjang..kalau bercuti lama kt sana,, mayb sampai golok2 g kot...hahahaha

balik tu, penuh gak Innova dgn brg2 shopping...tapi, bukan aku pnya, kakak aku punya...hahaha.. aku ni bukan kaki shopping, memg buntu lau ajak shoping...xtau nk beli apa..hahaha..untg tau husband aku dpt bini bkn kaki shopping.=P

Majlis tunang kt Bachok, sempat mandi manda kt pntai irama smpai belang muka...sempat pekena sup belut..kata kakak aku aku ngidam sup belut...cehhhh...padahal dia..cerita pasal ngidam ni..wat aku gelak jer...mane lah aku ada ngidam...tapi ada cerita disebalik dr ngidam ni...hehehe

rombongan meminang
berjimba2 kt pantai irama.. husband pon layan..hahaha 
pekena sup belut..selera btl kakak ku
say good bye kelantan...

3# Berkhemah kita

Perkhemahan tahunan sekolah aku...naik dr cuti, terus bebudak berkhemah...melayan bdk2 sekarang ni memg mencabar..dtg dr background yg berbeza...mcm2 karenah...ape2 pun hepi lah melayan diaorang ni...time ni, menghitung hari menyambut Ramadhan...

Hbs berkhemah bercuti lagi sempena awl Ramadhan...time ni hati aku hepi jer...mendapat berita gembira...tetiba teringat, hari 1st perkhemahan, aku g tebang buluh untk bebudak wt gajet, wat itu ini...memg bila dikenang,..memg mengucap panjang...syukur, Allah masih pelihara dia...untuk aku n husband..cerita ni kt next entry... =)

gigih aku n bella dirikan khemah wpun xtdo pun kt situ...hahaaha


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...