Saturday 31 October 2015

Cerita 2015 -Bhgn 5 - Hadiah Ramadhan

Salam...

5 bulan yg lalu punya cerita..penantian hampir 2 tahun, hadiah anniversary ke-2 aku n husband...
17 Jun 2015 hari yg paling bahagia utk aku n husband...Alhamdulillah..Tq ALLAH atas anugerah yg terindah ini...

I'm pregnant

Time check up 1st time utk cnfirmkn aku preggy, time 2 dah 6 week 6 day sayangku dlm rahim ni...terharu sgt2. tetiba teringat, betapa lasaknya aku sblm tu...time perkhemahan siap tebang buluh, angkat air kotak bagai...syukur, Allah jga dia untk aku n husband..menangis terus bila tgk urine kit double line time check sendiri tu...mana xnya, 2 thn menanti dgn pelbagai dugaan..Tuhan jer yg tahu..

Mabuk 

Lpas check klinik, terus automatik, mabuk dtg...hilang selera mkn sepanjang Ramadhan..memg Ramadhan tahun ni sgt2 mencabar...nasi lgsung xleh bau..berat turun..dapur pun xberapa nk berasap..

Bleeding

Nak akhir2 Ramadhan tu, aku bleeding..wpun xbpe teruk tp sgt2 membahayakan...2 hari b4 raya, g spital..1st time masuk hspital coz sakit...time tu takut sgt pape jd kt sygku ni..mood raya hilang..dgn bleeding n xsihat..hati sakit..mcm2 pulak ujian time tu...sdh...mood raya memg lgsung xde..huhuhu..dlm suka ad pulak duka terselit..

Raya

Raya yg hepi+sedih...aku pun x tau nk describe cm ne..hahaha...hepinya mayb coz aku ad la jwpn nak jwb lau org tanya dh prgnant lum ke pe... tp yg wt xde mood ni aku xtau nape...mood org preggy ni memg xblh nk baca...hahaha..raya kali ni org ajak ke sana,ke sini, ikut jer, layankan jer lah..lau ikutkan bleeding aritu, doctr memg xgalakkan travell..tp, lau duk umh, lgi mati kutu kot...hahaha

HB low

Bila checkup klinik, pling aku takut time nk check hb...adoi...hb aku turun naik...memg bnci tol...checkup baru2 ni kene bebel coz hb rndh..10.8..hahahah.. tension terus...xde mood...tp, salah aku jgk kot, kekadang skip mkn ubt...sian sygku...sori yer syg..

Skrg, selera mkn down blik..aku pun xtau knp...nak masuk trimister 3, selera hilang pulak..tp berat naik..hampir nak sama dgn en husband...adoi..takut2.. takut kne minum air gula...dugaan btl..

6 month sudah

skrg ni, smbil taip entry, sygku dlm perut ni pun nak teman mama dia...kdg rasa ngilu, kadang geli, kdg sakit..tp, kata org, nilah detik paling indah..en.husband pun teruja bila pegang perut keras sana sini, bonjol sane sini...hahahah...waiting lg 3 bln lebih..InsyaALLAH..tetiba rasa cm kejap lah pulak masa berlalu..hmm

1st time 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...